Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Aktuálne projekty

Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1.

ERASMUS+ KA226 - Belgium (Project Number: 2020-1-BE02-KA226-SCH-083039, Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education, Acronym CHERISHED, Coordinator Beneficiary: The Square Dot Team)., Mgr. Anna Slatinská, PhD.: hlavná koordinátorka pre členský tím FF UMB, doba riešenia: 1. mar. 2021 - 28. feb. 2023. Projekt je zameraný na implementáciu digitálneho kultúrneho dedičstva v rámci stredoškolského vzdelávania a na pomoc stredoškolským učiteľom pri využívaní digitálneho kultúrneho dedičstva na rôznych predmetoch v rámci povinného kurikula. Link: https://www.linkedin.com/in/cherished-project-009297212/

 

Charakteristika projektu:

CHERISHED je Erasmus+ projekt, ktorého cieľom je propagácia celoeurópskeho ekosystémového prístupu k integrácii digitálneho kultúrneho dedičstva do povinného stredoškolského vzdelávania. Zámerom je zlepšiť schopnosť učiteľov stredných škôl využívať digitálne zdroje kultúrneho dedičstva pre bežné vzdelávanie. Inštitúcie pre kultúrneho dedičstvo budú mať navyše prístup k mimoriadne potrebným zdrojom na digitalizáciu svojich zbierok, aby zabezpečili,     že online zbierka ponúka zdroje týkajúce sa učebných osnov. Učitelia budú môcť absolvovať samostatný vzdelávací program s otvoreným prístupom s cieľom zdokonaliť svoje schopnosti a ohodnotiť svoju pripravenosť na integráciu digitálneho kultúrneho dedičstva  do povinného vzdelávania. Študenti stredných škôl budú ťažiť  zo skutočnosti, že budú mať prístup k zbierkam digitálneho kultúrneho dedičstva pri výučbe.

 

Očakávané výsledky:

 

VYTVORENIE analýzy učebných osnov pre jednotlivé krajiny s bežnými predmetmi a špecifickými informáciami vyučovanými v rámci povinného stredoškolského vzdelávania v partnerských krajinách.

 

VÝVOJ rámca pre integráciu digitálneho kultúrneho dedičstva do povinného vyučovania na strednej škole pre inkluzívne digitálne vzdelávanie.

 

VYTVORENIE online platformy, kde učitelia nájdu digitálne moduly  pre svoj rozvoj.

 

VÝVOJ programu odbornej prípravy učiteľov stredných škôl a múzejných pedagógov.

 

VYTVORENIE nástroja na sebahodnotenie pripravenosti učiteľov  na integráciu digitálneho kultúrneho dedičstva do povinného vzdelávania  a na hodnotenie ich kultúrnych kompetencií.

 

 

2.

KEGA, Global Skills a ich implementácia v rámci cudzojazyčnej výučby na stredných školách ako prostriedok rozvoja kľúčových kompetencií žiakov a profesionálnej identity budúcich učiteľov v kontexte 21. storočia. Projekt č. 016UMB-4/2021, 2021 - 2023, hlavná riešiteľka: Mgr. Anna Slatinská, PhD. (v štádiu riešenia)

 

Charakteristika projektu:

Cieľom projektu je vytvoriť priestor v študijnom programe učiteľstvo anglického jazyka

a literatúry, študijný odbor: cudzie jazyky a kultúry pre etablovanie globálnych kompetencií do

výučby budúcich učiteľov cudzieho jazyka, ktoré považujeme za kľúčové v rámci kreovania ich

profesionálnej i osobnej identity. Vychádzame z predpokladu, že akvizícia daných kompetencií

kľúčovou skupinou v bakalárskom a magisterskom stupni VŠ štúdia významne prispeje v rámci

ich praktickej výučbovej činnosti na stredných školách a tak vytvorí cestu ku kreovaniu budúcich

plnohodnotných občanov 21. storočia.

 

 

3.

Service Learning Upscaling Social Inclusion for Kids (SLUSIK)– 621448-EPP-1-2020-1-BE-EPPKA3-IPI-SOC-IN členka/účastníčka projektu, Doba riešenia: December 2020 – November 2022, link: https://www.europeanvolunteercentre.org/slusik

 

Charakteristika projektu:

 

Cieľom projektu je podpora sociálneho začlenenia rozšírením a posilnením sociálnych a občianskych kompetencií, zlepšením

porozumenia a formovaním životných hodnôt u študentov a študentiek strednýc škôl. V rámci projektu sa vytvorí model založený

na stratégii service learning pre stredné školy. Model bude založený na metodike neformálneho vzdelávanie a bude oboznamovať

deti školského veku s témami súvisiacimi s dobrovoľníctvom a jeho prínosmi. Aktívna účasť v tomto modeli umožní mladej generácii

identifikovať, porozumieť a hľadať riešenia výziev v ich komunitách.

Projekt spája 7 partnerov z 5 členských štátov EÚ. Táto téma bola vybraná na základe skúseností zapojených partnerských

organizácií, ktoré - pôsobením v sektoroch formálneho a neformálneho vzdelávania - zistili medzi absolventmi škôl nedostatok

sociálnych a občianskych kompetencií a následné obmedzenie ich schopnosti spoločensky sa angažovať.

Projekt pomôže pomôže spojiť mimovládne organizácie, sektor občianskej spoločnosti a vzdelávací sektor s cieľom lepšie rozvíjať

občianske kompetencie u detí školského veku.

 

4.

Podpora írskeho jazyka a írskych štúdií na FF UMB/Irish language and Irish studies support program funded by Department of Toursim, Culture, Arts, Gaeltacht, Sport and Media in the Republic of Ireland, od roku 2016 – doteraz, link: stránka ministerstiva v Írsku: https://www.gov.ie/en/publication/08d6f-third-level-education-overseas/ Rektorátna stránka: https://www.umb.sk/en/international/activities-at-umb-in-foreign-languages/education-and-training/irish-studies-and-irish-language.html

 

 

Cieľom projektu zameraného na podporu výučby írskeho jazyka a írskych štúdií je podporovať u študentstva:

  • kultúrne povedomie,
  • kultúrnu citlivosť,
  • interkultúrne komunikačné kompetencie,
  • znalosť iných kultúr a jazykov v Eúrópskej únii,
  • pochopenie kultúrnej diverzity,
  • všeobecný kultúrno-historicko-spoločenský prehľad o anglofónnom svete, v ktorom dominujú aj iné jazyky okrem angličtiny a s tým súvisiace rôzne mikro-kultúry (keltské jazyky, jazyky rôznych národov a národností žijúcich na území ostrovov Veľká Británia a Írsko).

 

5.

Erasmus + Projekt: e-SL4EU / e-Service Learning for more digital and inclusive EU Higher Education systems. Trvanie: 1.11.2021 – 1.11.2024, preklad e-Service Learning pre digitálnejšie a inkluzívnejšie VŠ systémy.

 

Hlavné ciele projektu:

  • kreovanie princípov e-SL projektov a zadefinovanie kľúčových prvkov kvality pre každý krok,
  • vytvorenie materiálov a podporných nástrojov pre akademikov za účelom zavádzania e-SL do osnov ich predmetov s cieľom vytudovať inkluzívnejšie VŠ systémy
  • tvroba e-SL princípov a pravidiel pre komunitných partnerov (UMB - líder)
  • vytvorenie metodológie pre školiteľovs s cieľom podporiť študentov pri realizovaní e-SL projektov
  • vytvorenie evalvačnej metodiky a hodnotiacich materiálov, diseminácia informácií o vplyvne e-SL na komunity (UMB - líder daného cieľa).

 

6.

Podpora internacionalizácie v akademickom prostredí UMB

Trvanie projektu: 1. 7. 2021 – 31. 12. 2022 (18 mesiacov)

Téma 7: Podpora internacionalizácie vysokoškolského prostredia

Zodpovedná riešiteľka:  doc. PhDr. Katarína Chovancová, PhD. (Mgr. Anna Slatinská, PhD. - členka tímu)

 

Cieľom aktivity A2 je zlepšiť pripravenosť členov akademickej obce UMB na internacionalizačné aktivity prostredníctvom zvyšovania úrovne kompetencií vo vybraných oblastiach. A2 je zameraná na vzdelávanie zamestnancov a študentov UMB s cieľom zlepšiť ich predpoklady pre úspešné uplatňovanie sociokultúrnych zručností vo vzťahu k zahraničným osobám na UMB a mimo nej. Aktivita je zameraná na vybrané skupiny členov akademickej obce UMB a bude sa realizovať od augusta 2021 do decembra 2022. V rámci A2 sa budú realizovať štyri podaktivity (A2.1 – A2.4).

 

7. Začínajúci projekt medzi IMID (Idaho, USA) a FF UMB (SR) - vytvorenie International Board of Advisors v rámci IMID, spolupráca na budúcej medzinárodnej konferencii v roku 2023