Cookie settings

When you visit any website, that website may store or retrieve information about your browser, especially in the form of cookies. This information may relate to you, your preferences, your device, or it can be used to make the site work as you expect. This information usually doesn't identify you directly, but it allows you to get more personalized online content. In these settings, you can choose not to allow certain types of cookies. Click on the category headings to learn more and change your default settings. However, you should be aware that blocking certain cookies may affect your experience with the site and the services we may offer you.More info

Manage cookie settings

Necessary cookies

Always active

These cookies are necessary to ensure the functionality of the website and cannot be turned off in our systems. They are usually set up only in response to activities you perform that constitute a service-related request, such as setting privacy preferences, signing in, or filling out forms. You can set your browser to block or alert you to such cookies, in which case some parts of the site may not work.

Performance cookies

These cookies allow us to determine the number of visits and traffic sources so that we can measure and improve the performance of our site. They help us identify which sites are the most and least popular, and see how many visitors are moving around the site. All information that these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not enable these cookies, we will not know when you visited our site.

Publikačná činnosť

Dilemy výučby filozofie v kontextoch reforiem edukačného systému na Slovensku.In Filozofia, vzdelanie a kultúra vo výzvach súčasnosti : zborník vedeckých príspevkov

Autori: J.Šuch
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: - Bratislava : Slovenské filozofické združenie pri SAV, 2020. - ISBN 978-80973092-4-4. - S. 103-107.

Historická imaginácia vo vybraných anglosaských reflexiách histórie In Intuícia a imaginácia vo filozofii a vede

Autori: J.Šuch
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Bratislava : Slovenské filozofické združenie pri SAV, 2019. - ISBN 978-80-973092-3-7. - S. 83-92.

Reflexia povahy historického diela u Jaroslava Mareka a Haydena Whita In Historik - historismus - dějepisectví : nad životem a dílem Jaroslava Marka

Autori: J.Šuch
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: - Praha : Historický ústav AV ČR, 2016. - ISBN 978-80-7286-277-1. - S. 79-95

Vybrané reflexie povahy historického poznania a problém významu v naratívnych interpretáciách

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Bratislava, VEDA
589-596.2016.pdf

Konštruktivistické chápanie histórie a jej etická dimenzia

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Historický časopis Roč. 64, č. 4, s. 587-595.
659-669.2015.pdf

O dvoch pohľadoch na historické narácie a pluralitu ich obrazov minulosti

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Roč. 70, č. 8, s. 659-669.

Narace a (živá) realita

Autori: eds. Jan Horský, Juraj Šuch
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Praha, TOGGA

Problém zmyslu dejín a histórie v druhej polovici 20. storočia

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Banská Bystrica, UMB

K otázkam metodológie vied (spoločenských a prírodných)

Autori: eds. Juraj Šuch
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Banská Bystrica, UMB
664-671.2010.pdf

Niekoľko poznámok k naivnému realizmu, konštruktivizmu a kritickému (vedeckému) realizmu

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: Filozofia, Roč. 65, č. 7 (2010), s. 664-671

Naratívny konštruktivizmus Haydena Whita a Franka Ankersmita

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: Ostrava, Ostravská univerzita

Kapitoly zo súčasnej filozofie dejín

Autori: ed. Rastislav Kožiak, Juraj Šuch, Eugen Zeleňák
Rok vydania: 2009
Vydavateľstvo: Bratislava, Chronos

K metodike vyučovania filozofie

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2003
Vydavateľstvo: MPC, Prešov
809-819.2000.pdf

Niekoľko poznámok k dielu Haydena Whita

Autori: Juraj Šuch
Rok vydania: 2000
Vydavateľstvo: Filozofia, Roč. 55, č. 10, s. 809-819

On-line contact form

=