Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Didaktika Fj3

Didaktika Fj3. Program 2017-18

 

Programme

 

1. Didactique des langues étrangères, neurodidactique et psycholinguistique : notions et objectifs principaux  

 

2. Les méthodes d’enseignement du FLE

 

3. Les manuels de FLE utilisés dans l’enseignement scolaire slovaque

 

4. Le code écrit et le code oral

 

5. La phonétique en classe de FLE

 

6. Le lexique en classe de FLE

 

7. La grammaire en classe de FLE

 

8. L’orale en classe de FLE

 

9. L’écrit en classe de FLE

 

10. La langue maternelle en classe de FLE

 

 

Bibliographie

 

Barbot, M.J. Les auto-apprentissages, Clé International, 2001

 

Barthélémy, F. Professeur de FLE : historique, enjeux et perspectives, Hachette, 2007

 

Bertocchini, P. – Costanzo, E. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, Clé International, 2001

 

Besse, H. – Porquier, R. Grammaires et didactique des langues, Didier, 1991

 

Cicurel, F. Les interactions dans l’enseignement des langue, Didier, 2011

 

Cornaire, C. – Germain, C. La compréhension orale, Clé International, 1998

 

Cornaire, C. – Germain, C. Le Point sur la lecture, Clé International, 1991

  

Courtillon, J. Elaborer un cours de FLE, Hachette, 2013 

 

Cuq, J.P. – Gruca, I. Cours de didactique du FLES, PUG, 2005

 

Cyr, P. – Germain, C. Les stratégies d’apprentissage, Clé international, 1996

 

Delannoy, C. Une mémoire pour apprendre, Hachette, 1994

 

Desmons, F. et al. Enseigner le FLE. Pratiques de classe, Belin, 2005

 

Goullier, F. Les outils du Conseil de l’Europe en classe de langue. CECR et portofolios, Didier, 2006

 

Lauret, B. Enseigner la prononciation du français : questions et outils, Hachette, 2007

 

Martinez, P. La didactique des LE, PUF (Que sais-je ?), 1996

 

Tagliante, C. La classe de langue, Clé International, 2006

 

Véronique, D.  L’acquisition de la grammaire du FLE, Didier, 2009

 

Rosen E. (dir.) La perspective actionnelle et l’approche par les tâches en classe de langue, FDLM n°45 février 2010, Clé international, 2010

 

Evaluation

 

1. Contrôle continu

 

Exposé : présenter une séquence pédagogique (thème, objectifs, durée, public ciblé, matériel utilisé, approche méthodologique, etc.)

 

Durée : 20 min.

Part de la notation : 40 %

 

2. Contrôle final

 

Test écrit

 

Part de la notation : 60 %