Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Didaktika Fj4

Didaktika Fj4. Program 2017-18

 

Programme

 1. La didactique des cultures en FLE

 2. L’oral en classe de FLE

 3. L’écrit en classe de FLE

 4. Le Cadre européen commun de référence pour les langues

 5. Le langue maternelle en classe de FLE

 6. L’enseignement du FLE en Slovaquie dans l’enseignement primaire et secondaire : principales institutions et programmes  

     d’enseignement

 7. L’évaluation en classe de FLE

 

Bibliographie

 

A. Perceille, M. L’Education interculturelle, PUF (Que sais-je ?), 1999

 

Bertin, J.-C. Des outils pour le langues. Multimédia et apprentissage, Ellipse, 2001

 

Bertocchini, P. – Costanzo, E. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, Clé International, 2001

 

Chauvet, A. Référentiel des programmes pour l’Alliance française élaboré à partir du CECR, Clé International, 2008

 

Chaves, R.-M. et al. L’interculturel en classe, PUG, 2012

 

Cornaire, C. – Germain, C. La compréhension orale, Clé International, 1998

 

Cornaire, C. – Germain, C. Le Point sur la lecture, Clé International, 1991

 

Courtillon, J. Elaborer un cours de FLE, Hachette, 2013 

 

Cuq, J.P. – Gruca, I. Cours de didactique du FLES, PUG, 2005

 

Desmons, F. et al. Enseigner le FLE. Pratiques de classe, Belin, 2005

 

Goullier, F. Les outils du Conseil de l’Europe en classe de langue. CECR et portofolios, Didier, 2006

 

Hirschsprung, N. Apprendre et enseigner avec le multimédia, Hachette, 2005

 

Huver, E.-Ljalikova, A. (dir.) « Evaluer en didactique des langues/cultures : continuités, tensions, ruptures » in Recherches et applications, Le Français dans le Monde n°53 janvier 2013

 

Kramsch, C.  « La composante culturelle de la didactique des langues » in Méthodes et méthodologie, Le Français dans le monde, janvier 1995, p.54

 

Martinez, P. La didactique des LE, PUF (Que sais-je ?), 1996

 

Masarykova, T.- Bačová, Z.  Nova maturita. Francúzsky jazyk, SPN, 2005

 

Ollivier, C.-Puren, L. (dir.) « Mutation technologique, nouvelles pratiques sociales et didactique des langues » in Recherche et applications, Le Français dans le Monde n°54 juillet 2013

 

Švarbová, E. Multimédia a vyučovanie francúzskeho jazyka, UKF v Nitre, 2008

 

Tagliante, C. La classe de langue, Clé International, 2006

 

Tagliante, C. L’évaluation et le Cadre européen commun, Clé international, 2005

 

Véronique, D.  L’acquisition de la grammaire du FLE, Didier, 2009

 

Zarate, G. Représentations de l’étranger et didactique des langues, Didier, 2004

 

 

Evaluation

1.      Contrôle continu

Présenter oralement à la fin du semestre une séance pédagogique de 45 minutes. Préciser : les objectifs de la séance, les approches méthodologiques, les activités prévues, le type d’évaluation, le matériel pédagogique.

Durée : 20 min.

Part de la notation : 40 %

 

2.      Contrôle final

 Test écrit

 Part de la notation : 60 %