Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD., univer. profesorka

vysokoškolská učiteľka, funkčné miesto prof., prezidentka slovenskej pobočky Stredoeurópskej asociácie kanadských štúdií, členka národnej grantovej komisie MŠ KEGA č. 4, profesorka

 

 

Critical thinking and critical reading as a part of university life: KEGA 008UMB-4/2022 research outputs

 

This web-page is an output of KEGA 008UMB-4/2022 Univerzitné vzdelávanie ako brána k mysleniu: integrácia čitateľských, akademických a kritických zručností ako podmienka intelektuálneho kapitálu univerzít a internacionalizácie vzdelávania (2022-2024) /University Education as a gateway to thinking: integration of reading, academic and critical skills as a precondition to intellectual capital of universities and internationalisation of education(2022-2024).

 

ORGANIZOVANÁ

KONFERENCIA

SCELT  

                          

14, 15. 6. 2024, UMB,

Banská Bystrica

 

       VEDECKÁ SEKCIA:

 

Čítanie s porozumením, akademické, kritické a 

tvorivé čítanie v ére umelej inteligencie

ako kľúčové zručnosti

21. storočia      

 PROGRAM: TU

            Počet účastníkov a účastníčok: 365

 

        Počet prezentujúcich sekcie: 59

Hostia a spíkri:

 

Hugh Dellar,UK

Judith Kovác, Maďarsko

Gregoř Spewak, Poľsko

Zuzana Béni, Maďarsko

Antoine Cunningham, UK

Claudia Molnar, Maďarsko

 

Zdenka Gadušová

Zuzana Bohušová

Dana Hanesová

Gabriela Lojová

Eva Balážová

Martina Šipošová

Ján Drengubiak

Dana Benčiková

Stanislav Kováč a mohí iní

vážení hostia, hosťky.

 

       

Plenárna prednáška Prof. PaedDr. Zdenka Gadušovej,

PhD. : Intervenčný program efektívneho čítania v CJ

(The Role of Intervention in FL Text Reading Compre-

hension)

   

Prednáška sa stretla s mimoriadnym záujmom.

 

  Ďakujeme, pani profesorka.

..a tiež ďalším prestížnym prezentátorom a diskutérom:

Eva Balážová

 

 

...a kľúčovým výskumníkom kritického čítania v CJ:

zprava: doc. J. Drengubiak, doc. D. Benčiková, doc. Šipošová,

Dr. S. Kováč, v pozadí: J. Kundra (PhD. kandidát)

Konferenciu zakončila patrónka konferencií

SCELT, Linda Stein.

 

                              
        
      

 PUBLIKOVANÉ A DO TLAČE PRIJATÉ VÝSTUPY

              VÝSKUMNÝCH ÚLOH GRANTU KEGA
                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 2024  
  VÝSTUP KEGA: 100% 

P1_07     Thinking about literature : language, pedagogical, contexts and cultural identity : Interactive Textbook
of English Literary Theory with Texts for Critical and creative Thinking / Jana Javorčíková, Martina Šipošová ; rec.

Ruslan Saduov, Jaroslav Kušnír, Ľudmila Mešková.- 2. rozšírené vyd. - Banská Bystrica : Signis, 2024. - 187 s. [9,95 AH].

- ISBN 978-80-99936-75-2. [JAVORČÍKOVÁ, Jana (50%) - ŠIPOŠOVÁ, Martina (50%) - SADUOV, Ruslan (rec.) -

KUŠNÍR, Jaroslav (rec.) - MEŠKOVÁ, Ľudmila (rec.)]. typ výstupu: učebnica pre vysoké školy; výstup: domáci;

oblasť výskumu: humanitné vedy; kategória publikácie do 2021: ACB

 

LINK: Thinking about literature 2024
  VÝSTUP KEGA: 100% 

V1_11     New Perspectives on Reading as Key to Academic Success Integrating Effective Reading,

Academic, and Critical Skills as a Precondition for Intellectual Capital and the Internationalization of

Education / Jana Javorčíková, Martina Šipošová ; rec. Ruslan Saduov, Ľudmila Mešková, Jaroslav Kušnír.

- 1. vyd. - Numbrecht : Kirsch - Verlag. 125 s. [5,92 AH].

- ISBN 978-3-943906-71-4. [JAVORČÍKOVÁ, Jana (60%) - ŠIPOŠOVÁ, Martina (40%) - SADUOV, Ruslan

(rec.) - KUŠNÍR, Jaroslav (rec.) - MEŠKOVÁ, Ľudmila (rec.)]. typ výstupu: monografia; výstup: zahraničný;

oblasť výskumu: humanitné vedy; kategória publikácie do 2021: ACB

 

LINK: New Perspectives 2024

 

VÝSTUP KEGA: 100%(Aktuálne v tlači)


P1_07     Mapping Canada : language, pedagogical, contexts and cultural identity : Interactive Textbook

of English Literary Theory with Texts for Critical and creative Thinking / Jana Javorčíková ; rec.

Dagmar Škvareninová, Dana Benčiková. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Signis, 2024. - 100 s. [6,82 AH].

- ISBN 978-80-99936-75-2. [JAVORČÍKOVÁ, Jana (100%)  typ výstupu: učebnica pre vysoké školy; výstup:

domáci;oblasť výskumu: humanitné vedy; kategória publikácie do 2021: ACB

 

LINK: Mapping Canada 2024

 

VÝSTUP KEGA: 100%  (implementujeme procesy pre registráciu v databáze WoS) V tlači, výber z príspevkov:

 

CRITICAL THINKING ACROSS PHILOLOGICAL DISCIPLINES (zborník príspevkov):

 

CRITICAL THINKING IN PEDAGOGY AND FLT:

KOVÁČ, Stanislav: Optimizing Reading Literacy in Foreign Language Learning: Insights and Strategies

HANKEROVÁ, Kristína: Challenges Faced by Pedagogical Faculty Students in Developing Effective Reading Skills

JAVORČÍKOVÁ, Jana - Šipošová, Martina: The Importance of Critical Thinking and Reading Skills in Preparing Future Teachers

KOLEČÁNY-LENČOVÁ, Ivica: Aspects of Visual Literacy in Foreign Lanaguage Teaching

 

CRITICAL THINKING IN ECONOMY AND BUSINESS FIELDS:

BENČIKOVÁ, Dana: Critical Thinking as a Precursor to Effective Reading in Economic Faculties in the Age of AI

STRNADOVÁ, Petra: Tourism: Critical Reading as an Essential Skill for Academic and Professional Success

HOHN,Eva: Developing Effective Reading Skills for Future Business Professionals

 

CRITICAL THINKING IN POLITOLOGICAL DISCIPLINES:

BADINSKÁ, Mária: Political Sciences in post-truth era

KALISKÝ, : How to read politics? Discourse Analysis of Trump´s political speeches

 

CRITCAL THINKING IN TRANSLATION AND CULTURAL STUDIES 

GRAMANICH STROMAJER, Richard: Translation Studies: Strategies for Effective Reading and Understanding

SMOLKOVÁ, Katarína: Reading Silnt Language: The Role of Culture in Decoding Meanings

PECNÍKOVÁ, Jana - SLATINSKÁ, Anna: Global Skills in the 21st century

 


  VÝSTUP KEGA: 10%

V1_01     The cultural memory of European cities : semiotic analysis of urban identity in English phraseology / Jana

Javorčíková, Erich Mistrík ; rec. Jaroslav Kušnír ... [et al.]. - 1. vyd. - Kolín : Kirsch-Verlag, 2024. - 287 p. [14,35 AH].

- ISBN 978-3-943906-66-0. [JAVORČÍKOVÁ, Jana (80%) - MISTRÍK, Erich (20%) - KUŠNÍR, Jaroslav (rec.) - SADUOV,

Ruslan (rec.) - BUDA, Agata (rec.) - KARÁTH, Tamás (rec.)]
typ výstupu: monografia; výstup: zahraničný; oblasť výskumu: pedagogické vedy, humanitné vedy; študijný odbor:

učiteľstvo a pedagogické vedy, filológia; Kategória publikácie do 2021: AAA

 

LINK: Cultural Memory 2024

 

VÝSTUP KEGA: 100% (PRÍSPEVOK EVIDOVANÝ V DATABÁZE ERIH+)

 

V3_02     Reading between the lines: the potential and limitations of AI in "interpreting" figurative language

= Čítanie medzi riadkami: potenciál umelej inteligencie pri "interpretácii" obrazného jazyka / Jana Javorčíková,

Ivana Pondelíková, Richard Grammanich Stromajer. In: Lingua et vita : vedecký časopis pre výskum jazykov a

interkultúrnej komunikácie Fakulty aplikovaných jazykov Ekonomickej univerzity v Bratislave. - Bratislava :

Ekonomická univerzita v Bratislave, 2024. - ISSN 1338-6743. - Roč. 8/1, č. 25 (2024), s. 30-38. Dostupné na:

https://linguaetvita.sk/www_write/files/issues/2024/25/lingua_et_vita_252024.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (80%) - PONDELÍKOVÁ, Ivana (10%) - GRAMANICH ŠTROMAJER, Richard (10%)]
typ výstupu: článok; výstup: domáci; Registrované v databáze: ERIH PLUS European Reference Index for the

Humanities and Social Sciences; oblasť výskumu: humanitné vedy, pedagogické vedy; študijný odbor: filológia,

učiteľstvo a pedagogické vedy; Kategória publikácie do 2021: ADF

 

LINK: Reading between the Lines 2024

 

 

VÝSTUP KEGA: 100% (PRÍSPEVOK EVIDOVANÝ V DATABÁZE ERIH+)

 

V3_03     Potential of AI in literary analysis: Comparison of ai and university undergraduates' analysis of a lite-

rary text / Jana Javorčíková ... [et al.]. In: Lingua Viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím

jazykům a češtině jako cizímu jazyku. - České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2024. - ISSN 1801-1489. - Roč.

20, č. 29 (2024), s. 9-24. Dostupné na:

https://www.pf.jcu.cz/cz/veda-a-vyzkum/odborne-casopisy/lingua-viva/lingua-viva-39 [JAVORČÍKOVÁ, Jana

(25%) - ŠTULAJTEROVÁ, Alena (25%) - GRAMANICH ŠTROMAJER, Richard (25%) - PONDELÍKOVÁ, Ivana (25%)]

typ výstupu: článok; výstup: zahraničný; Registrované v databáze: ERIH PLUS European Reference Index for the

Humanities and Social Sciences; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; Kategória publikácie do

2021: ADE

 

LINK: Potential of AI 2024

 

 VÝSTUP KEGA: 100% (3 PRÍSPEVKY EVIDOVANÉ V DATABÁZE ERIH+)

 

Šipošová, Martina. 2024. „Overcoming obstacles and the need to enhance university students’ capacity of critical reading.“

Philologia 34 (1): 137 – 156.

 

Kotlebová, Patricia – Hankerová, Kristína. 2024. „The Importance of Using Critical Reading and Thinking in the Context

of Teacher Training.“ Philologia 34 (1): 157 – 169.

 

Kováč, Stanislav – Tomáš Hamar. 2024. „The Impact of Language Interference on Foreign Language Pronunciation

Instruction.“ Philologia 34 (1): 97 – 114.

 

LINK: K CELÉMU VYDANIU DATABÁZOVÉHO ČASOPISU PHILOLOGIA 34

 

 VÝSTUP KEGA: 33% (ZBORNÍK JE AKTUÁLNE V KONANÍ NA ZARADENIE DO DATABÁZY SCOPUS)

 

Kundra, Jakub. 2024. Developing Critical Thinking with Shakespeare's Othello: Integrating Literature into Foreign

Language Teaching. Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte XI. Zvolen : TU, 2024. s. 156-160. 

 

LINK: Developing critical thinking 2024


 

 

VÝSTUP KEGA: 100% (ZBORNÍK JE AKTUÁLNE V KONANÍ NA ZARADENIE DO DATABÁZY WEB OF SCIENCE)

 

Crafting Culturally Sensitive Texts: Visual Attention and Reading Direction To Understand Is to Be Free IN: Inter-

disciplinaryAspects of Comprehensibility and Understanding. Zuzana Bohušová and MIchael Dove (eds.). Jana Ja-

vorčíková & RichardGramanich Štromajer. s.224 - 239.  ISBN: 978-3-7069-1214-3. DOI: 10.23783/9783706912143

 

LINK: Crafting Culturally Sensitive Texts

 2023  
 

VÝSTUP KEGA: 100% (PUBLIKOVANÁ POZVANÁ PREDNÁŠKA NA MEDZINÁRODNEJ VEDECKEJ KONFERENCII)
V2_03     Literature and critical thinking: creative vs. critical reading = Literatúra a kritické myslenie: tvorivé/kreatív-

ne vs. kritické čítanie / Jana Javorčíková. In: Literatúra vo výučbe - vyučovať literatúru = La littérature dans l’enseig-

nement - enseigner la littérature = Literature in teaching - teaching literature / rec.  Daniel Lančarič, Marie Voždová ...

[et al.]. - 1. vyd. - Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2023. - ISBN 978-80-555-3174-8. - S. 9-26. Dostupné

na: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Drengubiak4. [JAVORČÍKOVÁ, Jana (100%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: domáci; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia;

Kategória publikácie do 2021: AFB

 

LINK: Literature and Critical Thinking 2023

   

VÝSTUP KEGA: 100% (PRÍSPEVOK EVIDOVANÝ V DATABÁZE ERIH+)

 

V3_03     THE IMPORTANCE OF DEVELOPING CRITICAL READING SKILLS IN PHILOLOGY STUDIES / Alena Štulajterová.

In: Lingua Viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizímjazykům a češtině jako cizímu jazyku. - České Budějovice

: Jihočeská univerzita, 2023. - ISSN 1801 - 1489 (print)
ISSN 2336-8136 (online). - Roč.19, č. 37 (2023), s. 24-31. Dostupné na:

https://www.pf.jcu.cz/cz/veda-a-vyzkum/odborne-casopisy/lingua-viva/lingua-viva-39 [ ŠTULAJTEROVÁ, Alena (25%) ]

typ výstupu: článok; výstup: zahraničný; Registrované v databáze: ERIH PLUS European Reference Index for the

Humanities and Social Sciences; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; Kategória publikácie do

2021: ADE

 

LINK: The Importance of Developing CT

 

 VÝSTUP KEGA: 50%

 

KOVÁČ, Stanislav - HAMAR, Tomáš. Úloha motivácie pri rozvoji čítania s porozumením: návyky a postoje študentov

vysokých škôl pedagogického a filologického zamerania. In Humanitné a spoločenské vedy v pregraduálnom vzdelá-

vaní 11 : zborník vedeckých prác a vedeckých štúdií. 1. vyd. Bratislava : Z-F LINGUA, 2023.

ISBN 978-80-8177-107-1, s. 36-46.

 

LINK: Úloha motivácie 2023

 

Pršová, E. (2023). Hľadanie identity alebo prečo sa (ne)oplatí dospieť. Chlapčenský protagonista v próze pre mládež po r. 1989.

Conversatoria Litteraria, 17(XVII), 81-93. https://doi.org/10.34739/clit.2023.17.06 (Original work published 2023)

 

LINK: Hľadanie identity 2023

 

2 VÝSTUPY KEGA: 100%

 

O2_01     Semiotic analysis of public political space: euphemisms, dysphemism and hyperboles as tools of political manipulation / Jana Javorčíková, Richard Gramanich Stromajer.
In: Jazyk a politika: na pomedzí lingvistiky a politológie = Language and politics: between linguistics and political science : zborník príspevkov z 8. ročníka medzinárodnej vedeckej

konferencie / rec. Lívia Adamcová, Ján Liďák. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo Ekonóm, 2023. - ISBN 978-80-225-5106-9. - ISSN 2729-8973. - S. 53-76. Dostupné na:

https://conferences.euba.sk/jazykapolitika/www_write/files/zborniky/jazykapolitika8.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (50%) - GRAMANICH ŠTROMAJER, Richard (50%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: domáci; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; Kategória publikácie do 2021: BEF

 

O2_02     Kritické myslenie a jazyk politiky = Critical thinking and the language of politics / Jana Javorčíková, Jakub Kundra.
In: Jazyk a politika: na pomedzí lingvistiky a politológie = Language and politics: between linguistics and political science : zborník príspevkov z 8. ročníka medzinárodnej vedeckej

konferencie / rec. Lívia Adamcová, Ján Liďák. - 1. vyd. - Bratislava : Vydavateľstvo Ekonóm, 2023. - ISBN 978-80-225-5106-9. - ISSN 2729-8973. - S. 77-85. Dostupné na:

https://conferences.euba.sk/jazykapolitika/www_write/files/zborniky/jazykapolitika8.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (80%) - KUNDRA, Jakub (20%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: domáci; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; Kategória publikácie do 2021: BEF

 

LINK: ZBORNÍK TU

 2022  
 

VÝSTUP KEGA: 100% VÝSTUP KEGA: 100% (Publikovaná pozvaná prednáška na medzinárodnej vedeckej konferencii)

 

V2_06     Political (un)culture at risk : a critical reading of political speeches in a "post-truth" era / Jana Javorčíková.
In: Jazyk a politika = Language and politics. Between linguistics and political science 7 : na pomedzí lingvistiky a polito-

lógie 7 : zborník príspevkov zo 7. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie / rec. Ján Liďák, Ildikó Némethová. - 1.

vyd. - Bratislava : EKONÓM, 2022. - ISBN 978-80-225-4987-5. - ISSN 2729-8981. - S. 148-160. Dostupné na:

https://conferences.euba.sk/jazykapolitika/www_write/files/2022/javorcikova.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (100%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: domáci; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: vedy o ume-

ní a kultúre; Kategória publikácie do 2021: AFD

 

LINK: Political (un)culture 2022

  VÝSTUP KEGA: 100%

 

V2_05     Cultural obstacles to reading comprehension, academic reading and critical thinking skills : analysis of adult english

users’ performance / Jana Javorčíková.
In: QUAERE 2022 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.

- 1. vyd. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2022. - ISBN 978-80-87952-36-8. - Pp. 456-463. Dostupné na:

https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (100%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: zahraničný; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; kategória

publikácie do 2021: AEC

 

V2_06     Intercultural situations: inseparability of language and culture (analysis of Slovak adult English users’ performance in inte-

rcultural situations) / Jana Javorčíková, Ivana Pondelíková.
In: QUAERE 2022 : recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.

- 1. vyd. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2022. - ISBN 978-80-87952-36-8. - S. 464-470 [0,65 AH]. Dostupné na:

https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf
[JAVORČÍKOVÁ, Jana (65%) - PONDELÍKOVÁ, Ivana (35%)]
typ výstupu: príspevok z podujatia; výstup: zahraničný; oblasť výskumu: humanitné vedy; študijný odbor: filológia; kategória publi-

kácie do 2021: AFC

 

LINK: Quaere 2022

 

  VÝSTUP KEGA: 20%

 

V1_01     Mastering transversal competences in a higher education environment: : through processes of critical thinking and reflection / Dana Hane-

sová, Lenka Theodoulides ; rec. Säde-Pirkko Nissilä, Ivana Cimermanová, Katarína Vitálišová. - 1. vyd. - Banská Bystrica : Belianum. Matej Bel Unive-

rsity Press, 2022. - 176 s. [15,3 AH]. - ISBN 978-80-557-2015-9
[HANESOVÁ, Dana (50%) - THEODOULIDES, Lenka (50%) - NISSILÄ, Säde-Pirkko (rec.) - CIMERMANOVÁ, Ivana (rec.) - VITÁLIŠOVÁ, Katarína (rec.)]
typ výstupu: monografia; výstup: domáci; oblasť výskumu: pedagogické vedy; študijný odbor: učiteľstvo a pedagogické vedy; Kategória publikácie do

2021: AAB

 

LINK: Mastering Transversal skills 2022

 

2022 21-22-4 Javorčíková, J. 2022. Tri modality nudy v modernom meste: fenomén polis vs. apolis v modernom meste. Konferencia: Nuda a ľahostajnosť ako prejavy strachu a 

úzkosti v súčasnej dobe, v dňoch 21. a 22. apríla 2022 na Filozofickej fakulte UMB v Banskej Bystrici (Tajovského 40).

 

LINK: https://library.sk/arl-umb/sk/detail/?&idx=umb_un_cat*0314886&iset=1&disprec=4

 

PREDVÝSKUM, REGISTROVANÝ V ROKU 2022:

 

Javorčíková, Jana – Badinská, Mária. 2022. Reading and Critical Thinking Skills of Undergraduate Students: a Quantitative Analysis: The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Niš : University of Niš. Vol. 9, No 4, Special Issue, 2021, pp. 655−666. ISSN 2334-9212

https://doi.org/10.22190/JTESAP2104655J

 

LINK: http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/issue/view/31

 

 

AKTIVITY PRE POPULARIZÁCIU VÝSKUMNÝCH VÝSLEDKOV