PhDr. Jana Pecníková, PhD., univer. docentka
Profesijná charakteristika
PhDr. Jana Pecníková, PhD. pracuje na Filozofickej fakulte UMB, kde pôsobí ako členka Katedry romanistiky UMB. Špecializuje na francúzsku kultúru, ako aj na výskum kultúrnych identít, kultúrnej krajiny a interkultúrnej komunikácie. K danej problematike publikovala vedecké a odborné štúdie v domácich a zahraničných periodikách a zborníkoch. Je spoluautorkou vysokoškolskej učebnice Francúzska kultúrna identita v obrazoch a textoch, ako aj vedeckej monografie Jazyk – kultúra – identita. Vybrané aspekty interkultúrnej identity. Na Katedre romanistiky vedie kurzy zamerané na francúzsku kultúru, spoločnosť a umenie, ako aj kurz interkultúrnej komunikácie. Bola vedúcou projektu KEGA č. 033UMB-4/2018 (2018-2020) s názvom Inovatívne metódy vo výučbe kultúrnych štúdií, v ktorom jejprioritným záujmom bolo priniesť modernizáciu a inovácie do výučby cudzích jazykov a kultúr na Slovensku, nakoľko vychádza zo skúseností zo štúdia v zahraničí (Université de Nancy, Francúzsko), ako aj zo skúseností s medzinárodných projektov (aktuálne s Université de Rennes 2, Francúzsko, Jagelovskou univerzitou v Krakove, Poľsko, a i.) V rokoch 2019-2022 viedla projekt Erasmus + 611357-EPP-1-2019-1-SKEPPJMO-MODULE Jean Monnet Module: Cultural Transfer in the United Europe: differences, challenges and perspectives (CULTUrE), zameraný na zavedenie nových kurzov a organizáciu vedeckých podujatí, ktoré rozvíjajú možnosti kultúrneho transferu v EÚ.
---
Oblasť výskumu / Research fields:
Francúzska kultúra a jazyk / French culture and language
Kultúrna identita a občianstvo / Cultural identity and citizenship
Interkultúrna komunikácia / Intercultural communication
Kultúrna krajina / Cultural landscape
---
Aktuálne riešené projekty/ Current Projects:
Erasmus + 2023-1-ES01-KA220-SCH-000157221 (2023-2026) Promoting twin transition through integrated steam in bilingual secondary education (PROMISED)
Projekt APVV SK-FR 22-0009 (2023-2024) Podpora a rozvoj plurilingvizmu detí v bilingválnom slovensko-francúzskom prostredí.
Členka projektového tímu EUI EMERGE od r. 2019.
---
Projektové webstránky / Project webpages (coordinator/member/co-lead):
Erasmus + Jean Monnet Modules (2019-2022). Cultural transfer in the United Europe: differences, challenges and perspectives
Link: https://culturaltransferjm.wixsite.com/cultural-transfer
Erasmus + KA 2. CHIC (2018-2021). European cities in the process of shaping and transmitting European cultural heritage. International curriculum for undergraduate and master students
Link: https://heritage.europeistyka.uj.edu.pl/en_GB/start
Erasmus + KA203. DECLAME´FLE (2019-2022). Development of a Collaborative Space for French as a Foreign Language: Literature,Migration, Exile and Learning
Link: https://declamefle.hypotheses.org/
Europe for Citizens. ShareEU (2019 – 2022). Shaping of the European Citizenship in the post-totalitarian societies. Reflection after 15 years of EU enlargement
Link: https://shareeu.europeistyka.uj.edu.pl/en_GB/start
Vyšehradský fond. V4 Brexit. (2019-2023) The impact of Brexit on migration from the V4 countries: migrant strategies
Link: http://www.v4brexit.com/
KEGA č. 033UMB-4/2018 (2018-2020). Inovatívne metódy vo výučbe kultúrnych štúdií.
Link: https://inovativne-metody-kulturnestudia.webnode.sk/
Erasmus Mundus. TELME (2022 - ...). Teaching foreign languages in a multicultural environment
Link: https://telme.hypotheses.org/
Erasmus European University. EMERGE. (2023 -...). European Margins Engaging for Regional and Global Empowerment
Link: https://euemerge.eu/#emerge
Strategic Program Excellence Initiative at the Jagiellonian University. (2022-2023). Contested Legacies
Link: https://contestedlegacies.project.uj.edu.pl/home
Projekt Vyšehradského fondu (2019-2023) - The Impact of Brexit on the Immigration from the V4 Countries: migrant strategies.
Link: http://www.v4brexit.com/
---
Jazyky / Languages:
Anglický jazyk B2-C1 (TOEIC) – English Language
Francúzsky jazyk B2-C1 – French Language