Cieľom projektu je vytvoriť priestor v študijnom programe učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, študijný odbor: cudzie jazyky a kultúry pre etablovanie globálnych kompetencií do výučby budúcich učiteľov cudzieho jazyka, ktoré považujeme za kľúčové v rámci kreovania ich profesionálnej i osobnej identity. Vychádzame z predpokladu, že akvizícia daných kompetencií kľúčovou skupinou v bakalárskom a magisterskom stupni VŠ štúdia významne prispeje v rámci ich praktickej výučbovej činnosti na stredných školách a tak vytvorí cestu ku kreovaniu budúcich plnohodnotných občanov 21. storočia. Pre dosiahnutie cieľa je nevyhnutné etablovanie nového výberového predmetu do študijnej ponuky, aplikácia globálnych kompetencií do všetkých odborových didaktík anglického jazyka a vytvorenie rozšírenej teoretickej a praktickej platformy pre globálne kompetencie, ktoré bude zastrešovať Globálny klub pod patronátom Filozofickej fakulty UMB v Banskej Bystrici (FF UMB), otvorený pre vysokoškolských, stredoškolských pedagógov, študentov, ako aj budúcich učiteľov cudzích jazykov. Medzi ďalšie outputy zaraďujeme modernú vysokoškolskú učebnicu v e-verzii, odporúčania pre výučbu angličtiny na stredných školách v systéme LMS Moodle, prednášky, workshopy, medzinárodné vedecké sympózium a publikovanie v domácich a zahraničných vedeckých časopisoch a zborníkoch. Kľúčovou bázou projektu je kvantitatívny a kvalitatívny výskum na FF UMB v Banskej Bystrici a vybraných stredných školách v banskobystrickom regióne, na ktorý nadviaže tvorba učebnice, záverečných odporúčaní pre výučbu angličtiny na stredných školách a zborníka zo sympózia, ktoré budú reflektovať problematiku implementácie globálnych kompetencií (kritické myslenie, kreativita, kooperácia, komunikácia, digitálne zručnosti) v rámci stredoškolskej výučby cudzích jazykov. Rozvoj globálnych kompetencií sa môže prejaviť pozitívne aj v rámci iných predmetov u žiakov na strednej škole, kreujúc plnohodnotných, zodpovedných, empaticky cítiacich a kriticky mysliacich občanov 21. storočia. Na projekte budú spolupracovať okrem slovenského tímu aj kolegovia s dlhoročnými skúsenosťami zo zahraničia, menovite z Írska, Fínska, Rakúska, Walesu (UK), Poľska a Českej republiky. Výstupy z projektu budú uplatniteľné a použiteľné v rámci zvyšovania globálnych kompetencií na celej univerzite pre pedagogické i nepedagogické odbory, v rámci stredných škôl pre učiteľov cudzích jazykov aj iných predmetov a ich žiakov. Zároveň budú výsledky využiteľné za účelom celoživotného vzdelávania budúcich pedagogických i etablovaných pedagogických zamestnancov stredných škôl, vysokoškolských pedagógov, ako aj pre samoštúdium. Ako súčasť globálnych kompetencií dôjde aj k cizelovaniu digitálnych zručností oboch cieľových skupín.