Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Global Skills a ich implementácia v rámci cudzojazyčnej výučby na stredných školách ako prostriedok rozvoja kľúčových kompetencií žiakov a profesionálnej identity budúcich učiteľov v kontexte 21. storočia

Informácie o projekte

Číslo projektu:016UMB-4/2021
Doba riešenia projektu:1. Január 2021 - 31. December 2023
Vedúci projektu:Mgr. Anna Slatinská, PhD., univ. docentka
Spoluriešitelia:
Zahraničný projekt:nie

Cieľom projektu je vytvoriť priestor v študijnom programe učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, študijný odbor: cudzie jazyky a kultúry pre etablovanie globálnych kompetencií do výučby budúcich učiteľov cudzieho jazyka, ktoré považujeme za kľúčové v rámci kreovania ich profesionálnej i osobnej identity. Vychádzame z predpokladu, že akvizícia daných kompetencií kľúčovou skupinou v bakalárskom a magisterskom stupni VŠ štúdia významne prispeje v rámci ich praktickej výučbovej činnosti na stredných školách a tak vytvorí cestu ku kreovaniu budúcich plnohodnotných občanov 21. storočia. Pre dosiahnutie cieľa je nevyhnutné etablovanie nového výberového predmetu do študijnej ponuky, aplikácia globálnych kompetencií do všetkých odborových didaktík anglického jazyka a vytvorenie rozšírenej teoretickej a praktickej platformy pre globálne kompetencie, ktoré bude zastrešovať Globálny klub pod patronátom Filozofickej fakulty UMB v Banskej Bystrici (FF UMB), otvorený pre vysokoškolských, stredoškolských pedagógov, študentov, ako aj budúcich učiteľov cudzích jazykov. Medzi ďalšie outputy zaraďujeme modernú vysokoškolskú učebnicu v e-verzii, odporúčania pre výučbu angličtiny na stredných školách v systéme LMS Moodle, prednášky, workshopy, medzinárodné vedecké sympózium a publikovanie v domácich a zahraničných vedeckých časopisoch a zborníkoch. Kľúčovou bázou projektu je kvantitatívny a kvalitatívny výskum na FF UMB v Banskej Bystrici a vybraných stredných školách v banskobystrickom regióne, na ktorý nadviaže tvorba učebnice, záverečných odporúčaní pre výučbu angličtiny na stredných školách a zborníka zo sympózia, ktoré budú reflektovať problematiku implementácie globálnych kompetencií (kritické myslenie, kreativita, kooperácia, komunikácia, digitálne zručnosti) v rámci stredoškolskej výučby cudzích jazykov. Rozvoj globálnych kompetencií sa môže prejaviť pozitívne aj v rámci iných predmetov u žiakov na strednej škole, kreujúc plnohodnotných, zodpovedných, empaticky cítiacich a kriticky mysliacich občanov 21. storočia. Na projekte budú spolupracovať okrem slovenského tímu aj kolegovia s dlhoročnými skúsenosťami zo zahraničia, menovite z Írska, Fínska, Rakúska, Walesu (UK), Poľska a Českej republiky. Výstupy z projektu budú uplatniteľné a použiteľné v rámci zvyšovania globálnych kompetencií na celej univerzite pre pedagogické i nepedagogické odbory, v rámci stredných škôl pre učiteľov cudzích jazykov aj iných predmetov a ich žiakov. Zároveň budú výsledky využiteľné za účelom celoživotného vzdelávania budúcich pedagogických i etablovaných pedagogických zamestnancov stredných škôl, vysokoškolských pedagógov, ako aj pre samoštúdium. Ako súčasť globálnych kompetencií dôjde aj k cizelovaniu digitálnych zručností oboch cieľových skupín.