Projekt je zameraný na významnú oblasť spoločenského pôsobenia literatúry a literárnej vedy – na vyučovanie literatúry v nižšom a vyššom sekundárnom vzdelávaní. Cielene prekračuje zaužívaný prístup, ktorý literárne vzdelávanie spája s odborovou didaktikou. Riešitelia pristupujú k literárnemu vzdelávaniu ako k objektu literárnovedného skúmania. S využitím konštruktivistických metodologických podnetov sa pokúsia opísať literárne vzdelávanie ako interakciu dvoch sociálnych systémov – umenia a vzdelávania –, ktoré sa podieľajú na vytváraní sociálnej reality, no majú rozdielne funkcie. Objektom záujmu je projekcia modelového konania recipientov vo fáze spracovania literárnych textov. Prístupovou cestou k modelovému konaniu žiakov sú štátne vzdelávacie programy a súčasný odborovodidaktický diskurz. Ich analýza môže prispieť k osvetleniu viacerých problémov vo vyučovaní literatúry, ale aj k náčrtu možných alternatív.