Filozofická fakulta Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Ankety KTVŠ FF UMB

KTVŠ FF UMB v rámci skvalitnenia a podpory štúdia realizuje anketové prieskumy.

Aktuálne realizované ankety a dotazníky:  

Organizátor: PaedDr. Jaroslav Kompán, PhD., PaedDr. Boris Beťák, PhD. v súvislosti s vyučovaním predmetov Vedy o športe a Základy pohybovej prípravy

Termín: október 2023

Cieľová skupina: študenti 1. ročníka bakalárskeho štúdia na KTVŠ FF UMB

Typ dotazníka: online anketa s 32 položkami

Odkaz na DOTAZNÍK


Realizované prieskumy v minulosti:

Hodnotenie kvality vzdelávania na KTVŠ FF UMB po skončení LS 2021/22 preklik na formulár - P a PV predmety

Organizátor: vedenie KTVŠ 

Termín: máj-jún 2022

Cieľová skupina:   študenti Bc. a Mgr. štúdia KTVŠ FF UMB (denné a externé štúdium)

Typ prieskumu: online anketa  


Hodnotenie kvality zabezpečenia študijného programu a ďalších podporných činností študentmi najneskôr v deň absolvovania štátnej skúšky

Organizátor: vedenie KTVŠ 

Termín: máj-august 2022

Cieľová skupina:   končiaci študenti Bc. a Mgr. štúdia KTVŠ FF UMB (denné a externé štúdium)

Typ prieskumu: online anketa  


Organizátor: vedenie KTVŠ ako podklady do online diskusie so študentami

Termín: marec 2021

Cieľová skupina: všetci študenti KTVŠ

Typ ankety: online anketa s 5 položkami

Počet zapojených respondentov: 167

Zameranie: Anketa bola zameraná na zistenie najväčších problémov/nedostatkov prípadne pozitív súvisiacich s dištančným vzdelávaním počas pandémie, ďalej na zistenie názorov ako by študenti riešili vyučovanie praktických predmet a či by mali záujem o nepovinnú podpornú blokovú výučbu niektorých praktických predmetov. Súčasťou ankety bola aj voľná otázka smerovaná vedeniu KTVŠ.

Výsledky: Ako najväčšie nedostatky študenti uviedli absenciu praktického vyučovania, praktických ukážok, chýbajúcu prax na školách, nemožnosť realizovať testovania a merania, nedostatočný rozvoj pohybových zručností, nižšiu efektivitu a zaujímavosť online vyučovania, technické problémy s PC a internetom, či nedostatok sociálneho kontaktu a interakcie učiteľ – študent. Z pohľadu pozitív online vyučovania uviedli študenti nižšie náklady na štúdium, lepší prístup k elektronickým študijným materiálom, viac voľného času pre seba a činnosti mimo študijných povinností. Celkovo však viac ako tretina študentov nevidela v online vyučovaní žiadne pozitívum. Väčšina respondentov zároveň konštatuje, že prezenčná forma výučby je nenahraditeľná a nevedia si predstaviť ako by sa pri aktuálnych opatreniach dali praktické predmety plnohodnotne realizovať. Záujem o nepovinnú podpornú blokovú výučbu niektorých praktických predmetov prezentovalo 74% študentov. Vedenia KTVŠ sa študenti pýtali, či a ako sa budú realizovať letné kurzy, alebo či sa nedá realizovať dištančné vyučovanie len cez jednu platformu, lebo napr. na Pedagogickej fakulte vyučujú cez Zoom a na FF UMB cez MS Teams.


 Organizátor: PaedDr. Jaroslav Kompán, PhD., PaedDr. Boris Beťák, PhD. v súvislosti s vyučovaním predmetov Vedy o športe a Pohybové hry a všeobecná gymnastika

Termín: október 2021

Cieľová skupina: študenti 1. ročníka bakalárskeho štúdia na KTVŠ

Typ ankety: online anketa s 32 položkami

Počet zapojených respondentov: 107

Zameranie: Anketa bola zameraná na zistenie základných demografických údajov študentov, dôvodov výberu KTVŠ pre svoje štúdium, či súčasnú pripravenosť na štúdium.

Výsledky: Viac ako 71% študentov pochádza z Banskobystrického alebo Žilinského kraja, pričom 49 % študentov študovalo na strednej škole na gymnáziu. Viac ako 76% študentov uviedlo, že poslalo len 1 prihlášku na štúdium. Pre 88% študentov bola KTVŠ prvou voľbou. Študenti od svojho štúdia dominantne očakávajú nadobudnutie nových poznatkov a zručností z oblasti telovýchovy (92% študentov) a kvalitné vzdelanie (80% študentov). Viac ako dve tretiny študentov sa dozvedeli o KTVŠ od svojich kamarátov. Po úspešnom ukončení štúdia by sa chcelo venovať zamestnaniu telovýchovného charakteru viac ako 84% študentov. Vo voľnom čase športuje 46% študentov na rekreačnej úrovni, 33% výkonnostne, 20% vrcholovo a 1% nešportuje. Z pohľadu zručností sú študenti najlepšie pripravení na vyučovanie športových hier (futbal, volejbal) a plávania (kraul, prsia) a najhoršie pripravení na vyučovanie bežeckého lyžovania a snowboardingu.


 3.Organizátor: vedenie KTVŠ ako podklady do online diskusie so študentami

Termín: december 2021

Cieľová skupina: všetci študenti KTVŠ

Typ ankety: online anketa so 4 položkami

Počet zapojených respondentov: 57

Zameranie: Anketa bola podobne ako v marci zameraná na zistenie ako študenti zvládajú štúdium počas trvania pandémie COVID-19, najväčšie problémy a pozitíva v rámci dištančného vzdelávania ako aj zistenie názorov ako by študenti riešili vyučovanie praktických predmet a kurzov sezónnych činností. Súčasťou ankety bola aj voľná otázka smerovaná vedeniu KTVŠ.

Výsledky: Študenti negatívne vnímajú, že sa vyučovanie opäť presunulo do online priestoru. Absentuje im sociálna interakcia so spolužiakmi a vyučujúcimi, negatívne vnímajú vyučovanie praktických predmetov online a nemožnosť zdokonaľovať praktické zručnosti. Ako ďalšie problémy študenti uviedli pozastavenie výskumných šetrení potrebných k záverečným prácam ako aj často sa meniace podmienky pri realizácii praxe na základných školách, ktorá je realizovaná prezenčne alebo dištančne. Za pozitívum označili študenti prístup vyučujúcich a podobne ako v marci aj nižšie náklady na štúdium, či viac voľného času. Hodnotné boli návrhy smerom k realizácii zimných kurzoch, pri ktorých študenti mali záujem aspoň o možnosti odborných konzultácií na svahu. Viacerí študenti by vnímali ako pozitívne mať možnosť študovať o rok dlhšie, ale bez poplatkov za prekročenie štandardnej dĺžky štúdia, aby si mohli praktické predmety aj reálne vyskúšať. Vedenia KTVŠ sa študenti pýtali, ako učitelia vnímajú pandemickú situáciu a či sa do budúcnosti rozmýšľa nad vyučovaním niektorých teoretických predmetov dištančne.

Prieskum na podporu štúdia (pandémia) v rámci realizácie stretnutiaDiskusia o aktuálnych problémoch štúdia -24.3.2022

 

Prílohy ku stránke: