HOSPITAČNÝ ZÁZNAM
H O S P I T A Č N Ý Z Á Z N A M
Vyučujúci: ______________________________ Dátum: _____________________
Predmet: ______________________________ Trieda: _____________________
Tematický celok: _____________________________________________________________
Názov témy: ________________________________________________________________
Škola: _______________________________ Cvičný učiteľ:_____________________
Typ hodiny: __________________________
1. Preverovanie: 2. Hodnotenie vedomostí:
problémové / 2 mierne / 1
pamäťové / 0 spravodlivé / 2
aplikované / 2 prísne / 1
kombinované / 1 žiadne / 0
dlhé / 0 výborné / 3
primerané / 1 priemerné / 1
povrchné / 0 podpriemerné / 0
individuálne / 1 nedostatočné / 0
frontálne / 1
skupinové / 1
kombinované / 2 4. Obsahová správnosť učiva:
žiadne / 0 výborná / 3
primeraná / 2
3. Použité metódy: s istými chybami / 1
informatívne / 2 zásadné chyby / 0
regulatívne (PC) / 1 značná závislosť
heuristické / 3 na príprave / 0
produkčné / 2
diktovanie / 0 5. Voľba učiva:
práca s literatúrou / 2 mnoho / 1
práca s prameňmi / 3 primerane / 2
mentálne mapovanie / 3 málo / 0
6. Upevňovanie vedomostí: 7. Miera osvojenia nového učiva:
zhrnutie učiva učiteľom / 1 výborná / 3
zhrnutie učiva žiakmi / 2 veľmi dobrá / 2
rozhovor k prehlb. učiva / 2 slabá / 1
aplikovanie / 2 nedostatočná / 0
žiadne / 0 nezisťovaná / 0
8. Uplatňovanie Bloomovej taxonómie: 9. Učebné pomôcky a didaktická
Otázky a úlohy iba pre kognitívnu oblasť /1 technika:
čiastočne pre afektívnu / 2 mal a nepoužíval / 0
pre kognitívnu aj afektívnu / 3 nevhodné / 0
aj pre psychomotorickú / 2 málo účinné / 0
nepripravené / 0
10. Dodržiavanie didaktických zásad: účinné / 3
názornosti / 3 textové pomôcky / 2
primeranosti a indiv. prístupu / 2 vizuálne pomôcky / 2
systematickosti / 2 počítač, video / 2
humanizácie výučby dejepisu / 2 iné / 2
demýtizácie histórie / 1
multiperspektivity / 1
regionalizmu / 2 11. Rozvoj sociálnych zručností
využívania medzipredmetových a myšlienkovej kultúry žiakov:
vzťahov / 1 výborne / 3
primerane / 2
12. Uplatňovanie stratégií učiteľa neprimerane / 0
dejepisu, t. j. dejiny majú: vôbec / 0
byť zaujímavé / 3
poskytovať prehľad / 2 13. Realizácia kognitívnej oblasti:
učiť premýšľať o dobre a zle / 2 prevaha faktografie / 1
inšpirovať / 2 súvislosti / 2
udržiavať živé tradície / 2 problémy / 3
viesť k vytváraniu kritického
stanoviska / 2 14. Časový plán hodiny:
politicky utvárať / 2 dodržal(a) / 2
viesť k poznaniu seba samého / 2 ostal mu (jej) čas / 1
viesť k úvahám / 2 prekročil(a) čas / 0
nezvládol/nezvládla / 0
15. Otázky overujúce vybavovanie znalostí: 16. Otázky vedúce žiaka k premýšľaniu:
žiadne / 0 žiadne / 0
zisťujúce porozumenie / 1 vzbudzujúce zvedavosť a záujem / 2
zisťujúce ťažkosti / 2 zameriavajúce pozornosť / 3
kontrolujúce učenie / 1 zisťujúce názory, pocity
vedúce k ďalšiemu učeniu / 2 a skúsenosti / 2
podnecujúce diskusiu / 3
17. Aktivizácia žiakov: (A) preverovanie (B) osvojovanie (C) upevňovanie
sústavná / 3 / 3 / 3
miestami / 1 / 1 / 1
nedostatočná / 0 / 0 / 0
nevhodná / 0 / 0 / 0
žiadna / 0 / 0 / 0
18. Domáca úloha: 19. Disciplína:
z nového učiva / 1 výborná / 2
z opakovania / 1 priemerná / 1
vysvetlená / 1 slabá / 0
nevysvetlená / 0
žiadna / 0 20. Vzťah k žiakom:
neprimeraná / 0 autoritatívny / 0
primeraná / 2 liberálny / 0
reproduktívna / 1 nevyhranený / 0
samostatná tvorivá / 3 demokratický / 0
kooperatívna / 3
21. Hlas: silný / 1 22. Reč: spisovná / 2
slabý / 1 hovorová / 0
veľmi tichý / 0 plynulá / 1
primeraný / 2 monotónna / 0
rýchla / 0
Poznámky:
Opatrenia - závery:
Celkové hodnotenie (A - F):[1]
Podpisy:
_______________________ _______________________
[1] A - výborne, B - veľmi dobre, C - dobre, D - uspokojivo, E - dostatočne, F - nedostatočne.