Kritériá hodnotenia pedagogickej praxe
KLASIFIKÁCIA:
A: Študent prejavil výrazný aktívny a kreatívny prístup pri prípravách vyučovacích hodín. Počas výučby sa prejavili u neho mimoriadne komunikatívne schopnosti a zručnosti, prostredníctvom ktorých riešil zložité problémy počas výučby. Kriticky a konštruktívne sa staval k zhodnoteniu jednotlivých výstupov.
B: Študent zaujal aktívny prístup k príprave hodiny. Počas realizovania výstupov sa snažil o komunikáciu a aktívne riešenie problémových situácii, zväčša dosahoval pozitívny efekt. Zaujal čiastočne kritické, ale konštruktívne stanovisko pri hodnotení jednotlivých výstupov.
C: Študent sa zaujímal o prípravu hodiny. Pri realizovaní výstupu sa u neho zväčša prejavovala snaha o riešenie problémových situácii, ako aj o komunikáciu so študentmi.
Niektoré ním zvolené postupy a vyjadrenia boli v určitých situáciách nevhodne zvolené.
I keď nezaujímal kritické stanovisko k jednotlivým výstupom, jeho postrehy boli vcelku konštruktívne.
D: Študent zaujal pasívny prístup k príprave hodiny. Počas výstupu sa dopúšťal viacerých nepresností a nevhodne zvolil určité postupy. V niektorých momentoch sa objavila snaha o komunikáciu a riešenie vzniknutých problémových situácii. Viaceré jeho vyjadrenia pri hodnotení výstupov boli konštruktívne.
E: Študent sa nezaujímal o prípravu vyučovacích hodín. Pri realizácii výstupu bolo možné identifikovať náznaky o komunikáciu a riešenie vzniknutých problémov, ktoré zväčša nedokázal efektívne riešiť aj vzhľadom na nevhodne zvolené metodické postupy. I keď nebol kritický voči jednotlivým výstupom, v jeho vyjadreniach bolo možné identifikovať náznaky konštruktívnych riešení.
F: Študent sa nezaujímal o prípravu vyučovacích hodín a napriek upozorneniu vopred nerozobral s uvádzajúcim učiteľom prípravu vyučovacích hodín. Počas svojho výstupu sa dopúšťal výrazných nepresností a zvolil nevhodné metodické postupy, pričom nevhodne reagoval na podnety zo strany žiakov a študentov. Zaujímal nekritické a nekonštruktívne postoje pri hodnotení jednotlivých výstupov.
PODMIENKY NA KLASIFIKÁCIU PRIEBEŽNEJ PRAXE !!!
Priebežná NÁČUVOVÁ prax
1.) účasť potvrdená cvičným učiteľom
2.) esej z hospitácií podľa svojich poznámok (rozsah min. 3 strany A 4)
Priebežná VÝSTUPOVÁ prax:
2-3 odučené hodiny + hospitácie výstupov svojich kolegov v skupine
1.) účasť potvrdená cvičným učiteľom + klasifikácia cvičným učiteľom (vyjadrená známkou na základe vyššie uvedených kritérií)
2.) 2 vlastné vzorové prípravy (podpísané cvičným učiteľom)
3.) autodiagnostika (1 strana A 4) + hodnotenie kolegov v skupine podľa poznámok z hospitácií
SÚVISLÁ PRAX
1.) hodnotenie (a klasifikácia) podpísané cvičným učiteľom (plus pečiatka školy)
2.) 2 vzorové prípravy
3.) vlastný rozvrh odučených hodín (s názvami tém)
4.) autodiagnostika