Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

ŠTÁTNICE (témy DiDe)

DIDAKTIKA DEJEPISU 

 tematické okruhy (Mgr.)                                             

 

1. Najvýznamnejšie koncepcie (stratégie) a problémy vyučovania dejepisu

2. Učebnice dejepisu, čítanky, pracovné zošity, atlasy – ako pomôcky pre učiteľa a žiaka  

3. Písomný a auditívny historický prameň vo výučbe dejepisu (na príklade vybranej témy)  

4. Obraz v dejepisnom vyučovaní (vizuálne pramene na príklade vybranej témy)  

5.  Súdobá a súčasná historiografia v dejepisnom vyučovaní 

6. Európske dimenzie slovenských dejín a funkcia výučby dejepisu pri európskej integrácii  

7. Environmentálne dejiny a výučba dejepisu    

8. Dejiny každodenného života v dejepise (na vybraných príkladoch)   

9. Internet a moderné technológie vo výučbe dejepisu 

10. Tzv. prierezové témy ŠVP v dejepisnom vyučovaní    

11. Sporné problémy moderných stredoeurópskych dejín a ich výučby  

12. Využitie filmu a dokudrámy v dejepise    

13. Regionálna história vo výučbe  

14. Výučba národných dejín a problematika nacionalizmu. „Dejiny nenávisti“ ako zvláštny fenomén z pohľadu didaktiky dejepisu. Možnosti humanizácie dejepisného vyučovania      

15. Prehľad histórie dejepisného vyučovania na Slovensku    

16. Funkcia faktografie a mentálne mapovanie v dejepise    

17. Biografické postupy vo výučbe dejepisu. Fenomén historickej osobnosti vo výučbe dejepisu  

18. Bloomova taxonómia cieľových kategórií vo výučbe dejepisu, jej význam v plánovaní vyučovania  

19. Beletria, memoáre a literatúra faktu vo výučbe dejepisu  

20. Historická geografia vo výučbe dejepisu    

21. Fenomén fotografie a dejepisné vyučovanie  

22. Historické mýty a stereotypy v dejepisnom vyučovaní    

23. Pomocné historické vedy vo výučbe dejepisu 

24. Motivácia a aktualizácia v dejepise    

25. Problematika rôznych spoločenských vied v dejepisnom vyučovaní. 

26. Historické hodnoty Uhorska pre dejiny Slovenska a Slovákov. Historické hodnoty česko-slovenského štátu pre Slovákov

27. Didaktické fenomény starovekých a stredovekých dejín  

28. Didaktické fenomény dejín 18. - 20. storočia

29. Problematika výučby dejín národnostných menšín na území Slovenska a výučby dejín Slovákov ako príslušníkov národnostnej menšiny v zahraničí 

30. Didaktická hodnota a charakter vybraného tematického celku a spôsob jeho realizácie a využitia vo vyučovacom procese    

[Uveďte, aká je didaktická valorita dejepisného učiva – v oblasti intelektuálnej, etickej, estetickej ..., čo je štandardné učivo (udalosti, dátumy, osobnosti ...), aké vyučovacie postupy a metódy sú najvhodnejšie, súbor použiteľných vyučovacích prostriedkov (využitie konkrétnych pomôcok), tematicko-organizačné rozčlenenie do vyučovacích hodín, odporúčaná literatúra, resp. filmy, dokudrámy, webové stránky.]