Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Matematicko-štatistické metódy (externé doktorandské štúdium)

K obsahu prednášok a seminárov odporúčame štúdium nasledujúcich zdrojov:

 

  • Blahuš, P. (2000). Statistická významnost proti vědecké průkaznosti výsledků výzkumu. Česká kinantropologie, 4(2), 53-71.
  • Coe R. (2002). It's the effect size, stupid: what “effect size” is and why it is important. Paper presented at the Annual Conference of the British Educational Research Association, University of Exeter, Exeter, Devon, Anglicko, September 12-14, 2002. <http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00002182.htm>
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, J. (1992). Statistics a power primer. Psychology Bulletin, 112, 115-159.
  • Corder, G.W. & Foreman, D.I. (2009). Nonparametric Statistics for Non-Statisticians: A Step-by-Step Approach. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Dufour, J.M., Farhat, A., Gardiol, L., & Khalaf, L. (2011). Simulation-Based Finite Sample Normality Tests in Linear Regressions. The Econometrics Journal, 1, 154-173.
  • Ellis, P.D. (2009). "Thresholds for interpreting effect sizes," <www.polyu.edu.hk/mm/effectsizefaqs/thresholds_for_interpreting_effect_sizes2.html>
  • Fan, X. (2001). Statistical significance and effect size in education research: Two sides of a coin. The Journal of Educational Research, 94(5), 275-282.
  • Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál.
  • Green, S.B., & Salkind, N.J. (2008). Using SPSS for Window and Macintosh: Analyzing and understanding data (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
  • Hanák, R. (2016). Dátová analýza pre sociálne vedy. Bratislava: Ekonóm.
  • Harlow, L.L., Mulaik, S.A. & Steiger, J.H. (1997). What is there were no signicicance tests? Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Hebák, P. & Kahounová, J. (1988). Počet pravděpodobnosti v příkladech.  Praha : SNTL.
  • Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • Hinton, P.H., McMurray, I., & Brownlow, CH. (2014). SPSS Explained (2nd ed.). London and New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Chráska, M. (2003). Úvod do výzkumu v pedagogice (základy kvantitativně orientovaného výzkumu). Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Chytrý, V. (2019). Kvalitativní a kvantitativní zpracování dat. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Katedra matematiky a ICT.
  • Kaščáková, A. & Nedelová, G. (2011). Štatistické metódy pre spoločenksé a humanitné vedy. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici.
  • Kerlinger, F.N. (1972). Základy výzkumu chování. Praha: Academia.
  • Kline, R.B. (2004). Beyond significance testing. Reforming data analysis methods in behavioral research. Washington: American Psychological Association.
  • Moore, D.S. (1997). Basic practice of statistics. New York: W.H. Freeman.
  • Razali, N. M., & Wah, Y. B. (2011). Power Comparisons of Shapiro-Wilk, Kolmogorov-Smirnov, Lilliefors and Anderson-Darling Tests. Journal of Statistical Modeling and Anlytics, 2, 21-33.
  • Rosenthal, J.A. (1996). Qualitative descriptors of strength of association and effect size. Journal of Social Service Research, 21(4), 37-59.
  • Rovai, A.P., Baker, J.D. & Ponton, M.K. (2014). Social Science Research Design and Statistics: A Practitioner's Guide to Research Methods and IBM SPSS Analysis. Chesapeake, VA: Watertree Press LLC.
  • Sebera, M. (2012). Vícerozměrné statistické metody. Lineární regrese. <http://www.fsps.muni.cz/~sebera/vicerozmerna_statistika/linregrese.html>
  • Soukup, P. (2013). Věcná významnost výsledků a její možnosti měření. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
  • Sullivan, G.M. & Feinn, R. (2012). Using Effect Size—or Why the P Value Is Not Enough. Journal of Graduate Medical Education, 4(3), 279-282.
  • Thomas, J.R., Nelson, J.K. & Silverman, S.J. (2015). Research Methods in Physical Activity (7th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
  • UCLA: Statistical Consulting Group. (2019). FAQ: What are the differences between one-tailed and two-tailed tests? <https://stats.idre.ucla.edu/other/mult-pkg/faq/general/faq-what-are-the-differences-between-one-tailed-and-two-tailed-tests/>
  • Wimmer, G. (1993). Štatistické metódy v pedagogike. Hradec Králové: Gaudeamus.
  • Yatani, K. (2014). Analysis of Variance (ANOVA) for comparing the means. <http://yatani.jp/teaching/doku.php?id=hcistats:anova>

Kontaktný formulár

=