Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Katarína Murčeková – Úvod do konceptu mediácie a možnosť jej implementácie do výučby angličtiny pre lekárske účely

Katarína Murčeková

Jesseniova lekárska fakulta v Martine, Univerzita Komenského v Bratislave, Ústav cudzích jazykov

[email protected]

Pedagogická fakulta Trnavskej Univerzity v Trnave

[email protected]

Abstract

Introducing the concept of mediation and its potential in English language classes for Medical Purposes

The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) introduced the notion of mediation as a fourth mode of communication, alongside reception, production, and interaction. The CEFR emphasizes mediation in its action-oriented approach. Mediation is a language activity in which the user/learner acts as an intermediary between different inter-locutors when the language of the original text is not understandable to the recipient. The mediator may convey meanings within the same language or between languages. The objective of this article is to provide a comprehensive review of the current state of knowledge pertaining to the notion of mediation in language teaching and learning, as an emerging concept in language education. The article provides a brief overview of mediation activities and strategies. The second part explores its potential for effective teaching and learning, aiming to determine whether mediation is relevant in the context of English for Medical Purposes. Practicing mediation skills would merit greater attention in the classroom. This involves designing and developing mediation activities and strategies.

Key words: CEFR, mediation, English for Medical Purposes, facilitation of understanding, mediation strategies

https://doi.org/10.24040/nfr.2024.16.1.88-99