Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Ivo Poláček – Enhancing CAT education: the significance of teaching the right skills in the right time

Ivo Poláček

Filozofická fakulta UK, Katedra anglistiky a amerikanistiky, Bratislava 

[email protected]

Abstract

This article explores the dynamic landscape of Computer-Assisted Translation (CAT) tools, aiming to identify the key skills employed by language professionals and the essential competencies students should acquire. Employing a survey methodology, responses from a diverse pool of translators shed light on CAT tool preferences, termbase utilization, and automation practices. RWS Trados and memoQ emerge as frontrunners, underlining the versatility required in contemporary translation workflows. While over 80% adopt quality assurance features and ensure precise tag transfers, challenges persist in reusing termbases across projects.ile conversion skills, particularly.tmx conversions, prove significant for translation memory management. Automation practices such as term extraction and pretranslation reveal varied adoption, signaling opportunities for tailored education. Despite limited current usage, machine translation plug-ins and AI present strategic advantages for translators in training, with the emergence of technologies like ChatGPT anticipated to drive a surge in usage Encouragingly, the article concludes that the emergence of AI does not diminish CAT tool usage, positioning them as integral to the evolving language services landscape. 

Keywords: Computer-Assisted Translation, Termbase, Automation, Machine Translation, Education

https://doi.org/10.24040/nfr.2023.15.2.72-89