Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Françoise Mignon

Université de Perpignan Via Domitia, Centre de Recherches sur les Sociétés et Environnements en Méditerranées (CRESEM, UR 7397), France

[email protected]

 

“What I See, I Don’t See” – Visual Perception Through the Prism of Negation in Theatre Texts

The present study examines how negative statements containing the visual perception verb voir function in a corpus of contemporary theatre texts. This genre operates on two levels, namely the simulated interaction between fictional characters and the real interaction between the work and the audience. Within the framework of double enunciation, a statement can be interpreted as both true and untrue, as the double referential game induced by theatrical discourse leads us to question the relationship between the representational content expressed in language and the facts it describes. As for negation, it presupposes a confrontation of points of view. This fundamentally linguistic operation sets up a conflict between two poles of validation, highlighting the gap between representational content and perceived facts. Negation simultaneously opens up the field of representations and emphasises the double referential play inherent in theatrical discourse. The statements under study reveal various modes of reception, as rejection paves the way for suspending, neutralising or reversing perception reports. The analysis of negative statements shows that the diverse combinations between the ‘gaze’ theme and the forms of negation reflect a key aspect of theatre: the multiplication of perspectives on stage.

Key words: visual perception; negation; double enunciation; point of view; perception report