Rigorózne konanie
PaedDr.
- K otázke použitia učebnice a digitálnych učebných materiálov na hodinách filozofie
- K otázke cieľa výučby filozofie na stredných školách
PhDr.
- Problém interpretácie v umení readymade
- Rola filozofie v konceptuálnom umení
- Koncept reprezentácie vo filozofii Ch. S. Peirca
- Problém zobrazenia vo filozofii umenia N. Goodmana
- Scrutonova apológia konzervativizmu
- Vzťah spoločenstvo – jednotlivec v politickej filozofii F. R. de Chateaubriand
- Michael Novak o politickej slobode
- Úloha argumentácie pri poznávaní
- Problém pokroku vo vede z hľadiska filozofie kritického racionalizmu
- Možnosti a limity riešenia problému indukcie vo filozofii vedy
- Problém epistemického zdôvodnenia
- Úloha a postavenie teoretických objektov vo vede – spor medzi vedeckým realizmom a antirealizmom
- Wittgenstein o vzťahu jazyka a myslenia
- Problém sebapoznania v Platónových dialógoch
- Epistemológia kyrénskej školy a problém subjektivizmu
- K možnosti naturalizácie etiky – The Is/Ought Problem
- Problém intersubjektivity a zodpovednosti vo fenomenologickej perspektíve
Tézy k rigoróznym skúškam vypracúvame vždy v kontexte konkrétnej zvolenej témy rigoróznej práce a študent ich dostane k dispozícii najneskôr mesiac pred skúškou.