Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

CANADIAN STUDIES

CANADIAN STUDIES COURSE - Winter 2016

 

Instructor: Doc. PaedDr. Jana Javorčíková, PhD.

 

This page contains all materials for the course in Canadian Studies including the lesson plan and weekly readings.

The page is under construction, please check weekly.

 

LESSON PLAN download here

 

- POWERPOINT PRESENTATION (Please print and bring to class)

 

- WEEKLY READINGS (Please read prior to seminar and bring to class):

 

- WEEK 1 - 3:  Sinclair Ross: Painted Door (a short story by a Canadian author about the weather and the country in Canada)

 

- WEEK 4: Thomas King: Open Car (a short story by a Canadian author about indirect discrimination in Canada)

 

COURSEBOOK: sorry, the book (Bain, C. Canadian Society - A Changing Tapestry) will not be available online, please, go the the departmental library (room 034) and ask the librarian for the xerox-copy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

If you take this course after 2014, ignore everything below this line:

_______________________________________________________________________________________________

 Video comprehension sheet (due: exam, app. the 1st week of May)

 

- WEEK 5:  Bain, C. M.: What are Some Example of Discrimination...? (pp. 56,57) 

                                 What Causes Prejudice and Discrimination? (PP. 52,53);  (two coursebook texts discussing discrimination in Canada)

 

- WEEK 6 - 13 To be specified (TBS)

 

                                 

 

 

 

 

 

Those who attend the course in 2015, please ignore everything below this line:

 

________________________________________________________________

 

 

 

WEEK 1: LESSON PLAN

               ESSAY INSTRUCTIONS 

               RUBRIC AND OREO COOKIES  

               New! Peer responses 

 

 WEEK 2: CANADIAN STUDIES 2012 - Finding and evaluating sources 607-639

 

 

 WEEK 3: Bain, C. M.: What are Some Example of Discrimination...? (pp. 56,57) 

                                 What Causes Prejudice and Discrimination? (PP. 52,53);

 

 

 WEEK 4: Handout: Bilingualism in Canada

             

 WEEK 5: Canadian Literature: Sinclair Ross: Painted Door

                                             Thomas King: Open Car

                                 

 WEEK 6: NO CLASS - read the presentation: political system: Canadian Studies Powerpoint

 

 WEEK 7: read the presentation (in week 6): Canadian Indians

 

 WEEK 8: Canadian school system

 

 WEEK 9: WORKSHOP (bring 3 copies of your essay)

 

 WEEK 10: NO CLASS - Easter Monday

 

 WEEK 11: Final consultations for your essay

 

 WEEK 12: DEADLINE FOR ESSAYS

 

 

 

CANADIAN DIASPORA CORPUS - ORAL INTERVIEWS

 

Int. no.; Pseudonym

Male/fem. Born in/Age in 2008/9 Year/Age upon arrival in Canada Citizen-ship obtain-ed in: Place of residence in 2008/9 Wave of immigration/reasons for coming Original and current profession
               
1. (AH) H., Augustin M 1917/92 1951/34 1965 Cambridge, ON 3rd wave; Communist regime escapee glass-maker/pensioner
2. (AG)  G., Adi F 1952/56 1981/29 1984 Toronto, ON 4th wave; Communist regime escapee, economic migrant hotel manager/housewife and beauty parlour manager
3. (PB)B., Peter M 1956/52 1992/36 1996 New York, USA 4th wave; Communist regime escapee, economic migrant musician/writer, columnist
4. (IC)C., Ilja M 1940/69 1968/28 1973 Ottawa, ON 4th wave; Communist regime escapee, economic migrant MA in Economy/writer
5. (AK)K., Andrej M 1975/34 1984/6 1984 Toronto, ON 4th wave; Communist regime escapee, economic migrant schoolchild/airport services
6. (MM)M., Marika F not stated 1992/- 1995 Toronto, ON 5th wave, brain drain professor of economy/TA; PhD. student
7. (SO)O., Stanislava F       Vancouver, BC 5th wave; brain drain nurse/cook
8. (PP)P., Petro M 1947/62 1968/21 1974 Vancouver, BC 4th wave; Communist regime escapee MA in composition/university teacher and writer
9. (ER)R., Eva F 1974/35 1998/24 2000 Vancouver, BC 5th wave; brain drain student/teacher
10. (RR)R., Roman M 1977/32   1996/19 1999 Toronto, ON 5th wave; opportunity seeker secondary high school/ garden maintenance